sobota, 8 marca 2014

Card in box - kurs

Ostatnio dużo dostaję pytań o to jak zrobić card in box - czyli pudełko-kartkę. Choć podawałam już link do jednego z wielu kursów w sieci, to jednak postanowiłam pokazać Wam jak go zrobić. To moje proporcje boxa, które najbardziej mi odpowiadają, ale możecie dobrać wymiary wg własnego uznania.
Ta forma jest o tyle ciekawa, że chociaż bardzo przestrzenna daje się złożyć i schować do koperty.


 
Do wykonania bazy potrzebujemy:
- papier scrapowy, wizytówkowy lub inny sztywny karton,
- coś do cięcia i bigowania,
- nożyczki,
- klej,
- długa pęseta ułatwi nam pracę.


Przycinamy papier i zaznaczamy linie zagięć wg przygotowanego poniżej schematu.



Dodatkowo zaokrągliłam rogi klapek. Przycinamy 2 wąskie paski papieru i zaginamy je w kształcie litery "Z".


Sklejamy pudełko w zaznaczonym miejscu i zaginamy 3 klapki do dołu, jedna pozostaje niezagięta.


Teraz wystarczy wkleić wewnątrz pudełka paski, na których będziemy później przyklejać kompozycję. Pomagamy sobie w tym długą pęsetą. I bazę mamy już gotową.


Pozostaje nam ozdabianie. Przyklejamy elementy kompozycji na przedniej, tylnej ściance oraz na poprzecznych paseczkach. Najlepiej gdy pierwsza warstwa jest najniższa, a ostatnia najwyższa. Niektóre elementy możemy przyklejać na paskach przeźroczystej folii.
Tak mój ozdobiony box wygląda z góry:


A tak w całej okazałości:


Życzę powodzenia w tworzeniu własnych pudełko-kartek. Dodam tylko, że zawsze pozwalam na inspirowanie się moimi pracami, ale proszę też o podanie źródła inspiracji. O ile sama baza pudełka nie jest moim autorskim pomysłem, to już jego wypełnienie wymyśliłam sama i myślę, że każdy znajdzie wiele własnych, ciekawych sposobów na piękne zagospodarowanie swojego boxa. 
Pozdrawiam serdecznie, Hogata

32 komentarze:

  1. Dzięki Agatko za kursik... toje wymiary mi bardzo odpowiadają :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ... Wymiary boxa rzecz jasna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki :) haha domyśliłam się, że wymiary boxa :P Mi też one odpowiadają, bo wychodzi zgrabny i nie za duży :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ekstra! Na pewno spróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ooooooo, dziękuję bardzo, właśnie się zastanawiałam skąd na blogach takie pudełka i jak się je robi:)) Jakbyś czytała w moich myślach;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ojej! Po takim kursie wygląda prosto, ale nie wiem czy się odważę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przypadkowo przeglądając blogi trafiłam na Twój kursik i bardzo podobają mi się Twoje prace, a do tego pierwsze co zauważyłam to... używasz tego samego kleju co ja ;) Blog godny polecenia :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne są te kartki-pudełka. Moje jeszcze nie są tak dopieszczone jak Twoje, ale możesz zajrzeć - będzie mi bardzo, bardzo miło ;) Pozdrawiam. http://zezulkowo.blogspot.com/2014/02/nowe.html#comment-form

    OdpowiedzUsuń
  9. Tak kursów w sieci wiele, ale Twój jest zrobiony prosto i zrozumiale - super rozrysowany schemat pudełka - dzięki:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniałe aranżacje w card boxach i bardzo dziękuję za wymiary niecalowe tylko centymetrowe - cale są nieludzko skomplikowane jak dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Cieszę się, że kurs się przyda :) Pozdrawiam Was ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  12. jesteś kocha bardzo sie ucieszyłam na ten kursik twoja praca jest fantastyczna pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny kursik, coś pięknego! Już biorę się do pracy.

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudowne pudełka - kartki!!! I ja dziękuję za kurs, mogę zabierać się za rysowanie, cięcie i zaginanie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Dzięki za te cm....od razu świat wygląda piękniej;)hehhe
    świetne pudełkokartki:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak zwykle twoje prace wprawiają mnie w zachwyt.

    OdpowiedzUsuń
  17. Dziękuję. Wykorzystałam twój kurs:
    http://supelkologia.blogspot.com/2014/04/139-kartka-pudeko.html

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziekuje ..super kursik i super zabawe z taka forma kartki.

    OdpowiedzUsuń
  19. Super :) Pomimo, że sama nie mam cierpliwości do tego typu prac, to zawsze byłam ciekawa, czy to się da jakoś złożyć i jak się wykonuje. Być może jednak kiedyś się skuszę, kto wie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Dzięki Mapowskiej nareszcie wiem jak zrobić to cudo :) Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  21. I mnie zainspirowalas tym kursem, choc wymiarami sie bawilam ;))

    OdpowiedzUsuń
  22. Super. Chyba dzięki Tobie nareszcie zmobilizuję się do pracy:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Właśnie skorzystałam z tego kurs,jest znakomity,bardzo dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  24. Dziękuję za kurs! http://made-by-asio.blogspot.com/2015/04/pierwszy-raz.html
    Pewnie powstaną następne :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  25. Witam. Pozwoliłam sobie na udostępnienie Twojego kursu w grupie paper people, na prośbę jednej z członkiń.:-) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za informację, mam nadzieję, że kurs się przyda :)

      Usuń
    2. Dziękuję za informację, mam nadzieję, że kurs się przyda :)

      Usuń
  26. Jutro spróbuję, bo jeszcze nie widziałam takiej formy, a wpadła mi w oko:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Cudne to i dlatego odważyłam sie zrobić:-) Podałam żróło inspiracji- dziękuję i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  28. Nie wyglada na skomplikowane! W wolnej chwili spróbuje zrobić :)
    Dziękuje!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawiony komentarz i zapraszam ponownie :)

Inne linki